Adatvédelmi tájékoztató
A LAW & BALANCE Kft.: 6800 Hódmezővásárhely, Hősök tere 1. fszt 2..; képviseli: dr.
Hernádi Gyula; „Adatkezelő”, amely kifejezés magában foglalja a jelen Szabályzat 3.3.
pontjában meghatározott személyeket is) számára kiemelten fontos a személyes adatok
legmagasabb szintű védelme.
Az Adatkezelő az általa kezelt személyes adatok biztonsága érdekében az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”)
és a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon
kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló 2016/679 EU rendelet („GDPR”)
rendelkezéseire figyelemmel az alábbi szabályzatot („Szabályzat”) alkotja.
A www.ban-karika.hu internetes címen található weboldal („Weboldal”) böngészése, egyúttal
a Szabályzat elfogadását is jelenti.
1. AZ ADATKEZELŐ
1.1. A Weboldal üzemeltetője és a személyes adatok kezelője azonos.
Adatkezelő megnevezése: LAW & BALANCE Kft.
Adatkezelő címe: 6800 Hódmezővásárhely, Hősök tere 1. fsz. 2.
Adatkezelő telefonszáma: +3662658450
Adatkezelő e-elérhetősége: info@lawandbalance.hu
Az adatkezelés helye: 6800 Hódmezővásárhely, Hősök tere 1. fsz. 2.
2. A SZABÁLYZAT HATÁLYA
2.1. A Szabályzat 2022. szeptember 1. napján lép hatályba és az Adatkezelő további
intézkedéséig érvényben és hatályban marad.
2.2. A Szabályzat tárgyi hatálya kiterjed az Adatkezelő minden szervezeti egységénél
folytatott valamennyi olyan folyamatra, amely során az Infotv. 3. § 2. pontjában
meghatározott személyes adat kezelése megvalósul.
2.3. A Szabályzat tárgyi hatálya kiterjed az Adatkezelőnél kezelt valamennyi személyes
adatra, függetlenül azok megjelenési formájától, illetve fellelési helyétől. A Szabályzat
alkalmazandó az adatkezelés összes fázisára. E Szabályzat személyi hatálya kiterjed az
Adatkezelő valamennyi alkalmazottjára.
2.4. A Szabályzat tárgyi hatálya nem terjed ki az Adatkezelő munkavállalóival, valamint a
jelen Szabályzat 3.3. pontjában meghatározott együttműködő partnereivel kapcsolatos
adatkezelésre. Ezen adatkezelések tekintetében az Adatkezelő belső adatvédelmi
szabályzata(i) irányadó(k).
3. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
3.1. Az adatkezelés célja a Weboldalon szereplő szolgáltatások (kapcsolatfelvétel az
Adatkezelővel, online megkeresések rögzítése, hírlevél-küldés, stb.) teljesítése,
szerződésben szereplő felek közötti közvetítés, adattovábbítás, kapcsolattartás, a
kapcsolódó szerződések vagy egyéb dokumentumok elkészítése, a jogszabályban előírt
ügyfélátvilágítás elvégzése, az Adatkezelő esetleges jogérvényesítése és az Adatkezelőre
vonatkozó törvényi előírások teljesítése [pl. nyilvántartás vezetése az ügyvédi
tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. tv. („Ütv.”) alapján].
3.2. A kezelt adatok köre: személyes azonosító adatok (vezetéknév, keresztnév, születési
név, titulus, születési hely, idő, anyja neve, állampolgárság, személyi igazolvány száma és
érvényessége, lakcímkártya száma), elérhetőség (telefonszám, e-mail cím, állandó lakóhely,
tartózkodási hely), valamint az ügyfelek által önkéntesen megadott egyéb adatok az adott
jogügylet jellegétől függően és a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben.
4. A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉNEK JOGALAPJAI
4.1. A személyes adatok kezelésének jogalapja a következők:
a) Az érintett önkéntes hozzájárulása: az érintett tájékozott hozzájárulását adta személyes
adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez.
b) Törvényi előírás: ilyen például a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása
megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény („Pmt.”), amely előírja az
Adatkezelő számára, hogy az ügyfélnek minősülő személyek ügyfél-átvilágítását elvégezze,
és meghatározott személyes adataikat rögzítse és ezen adatokat, valamint a kapcsolódó
dokumentumokat megőrizze. Személyes adatok kezelése alapulhat továbbá az adózásra
vagy a számviteli bizonylatok megőrzésére vonatkozó törvényeken.
c) Szerződés: az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az
érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére
történő lépések megtételéhez szükséges.
d) Közhatalmi jogosítvány gyakorlása: az adatkezelés közérdekű vagy az Adatkezelőre
ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához
szükséges;
e) Létfontosságú érdeken alapuló adatkezelés: az adatkezelés az érintett vagy más
természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges.
f) Jogos érdeken alapuló adatkezelés: az adatkezelés az Adatkezelő vagy harmadik fél jogos
érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget
élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek személyes
adatok védelmét teszik szükségessé, különösen, ha az érintett gyermek.
4.2. Az Adatkezelő a jelen Szabályzatban meghatározott célokból különleges adatot
kizárólag abban az esetben kezel, amennyiben azt az ügyfelek önkéntesen megadták a
részére, minden esetben az adott jogügylet jellegétől függően és a szolgáltatás
teljesítéséhez szükséges mértékben.
5. AZ ADATKEZELÉS SZABÁLYAI
5.1. Az Adatkezelő a jelen Szabályzatban meghatározottak szerint kezeli az érintettek
(beleértve a felhasználót) által az Adatkezelő részére feltárt vagy az Adatkezelő által más
módon megszerzett személyes adatait. Az Adatkezelő a személyes adatok kezelése során
mindenkor köteles betartani a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság elvét, a
célhoz kötöttség elvét, az adattakarékosság elvét, a pontosság elvét és a korlátozott
tárolhatóság elvét, valamint az integritás és a bizalmas jelleg elvét. Az Adatkezelő felelős
ezeknek az elveknek a betartásáért és képesnek kell lennie e megfelelés igazolására.
5.2. Az Adatkezelő személyes adatot kizárólag a feladatai teljesítése során, meghatározott
célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében, a cél eléréséhez szükséges
legkisebb mértékben és legrövidebb ideig, de legkésőbb az érintett hozzájárulásának
visszavonásáig kezel. Az Adatkezelő ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy az
Adatkezelő az érintett által megadott adatokat a Pmt. és az Ütv. rendelkezései szerint
köteles megőrizni (az elektronikus okiratot 10 évig, a papíralapú okiratot 5 évig, míg az
ellenjegyzett okiratokat és kapcsolódó dokumentumokat 10 évig köteles megőrizni). Az
Adatkezelő az egyéb személyes adatokat (ügyfél-átvilágítás során tudomására jutott
adatokat) az üzleti kapcsolat megszűnésétől, illetve az ügyleti megbízás teljesítésétől
számított 8 évig köteles megőrizni. Az ügylet meghiúsulása esetén a meghiúsulást követően,
illetve általános érdeklődő esetén a megkeresését követően 2 év elteltével a személyes
adatok törlésre kerülnek.
5.3. Az Adatkezelő az adat felvétele előtt minden esetben közli az érintettel az adatkezelés
célját, valamint az adatkezelés jogalapját.
5.4. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie a célnak, és amennyiben az
adatkezelés célja megszűnt vagy az adatok kezelése egyébként jogellenes, az adatok
törlésre kerülnek.
5.5. Az Adatkezelő a kezelt személyes adatok biztonsága érdekében megtesz minden olyan
technikai és szervezési intézkedést, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az
Infotv. valamint az egyéb hazai és nemzetközi adatvédelmi jogszabályok érvényre
juttatásához szükségesek. Az Adatkezelő védi a kezelt személyes adatokat a jogosulatlan
hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés,
valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
5.6. A megadott személyes adatokhoz kizárólag az Adatkezelő és azok a munkavállalók
jogosultak hozzáférni, akiknek a személyes adat megismerése az adatkezelési cél
megvalósításához elengedhetetlenül szükséges. Az adattovábbításra a 10. pont
rendelkezései vonatkoznak.
5.7. Az Adatkezelőnél adatkezelést végző munkatársak és az Adatkezelő megbízásából az
adatkezelésben részt vevő, annak valamely műveletét végző szervezetek munkatársai
kötelesek a megismert személyes adatokat a jelen Szabályzatban, az Infotv.-ben, valamint a
GDPR-ban meghatározott módon kezelni.
5.8. Az Adatkezelő munkatársai a munkájuk során gondoskodnak arról, hogy jogosulatlan
személyek ne tekinthessenek be személyes adatokba, továbbá arról, hogy a személyes adat
a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy
megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott
technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen megfelelően védett legyen.
6. AZ ÉRINTETT (FELHASZNÁLÓ) JOGAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSE
6.1. Az Adatkezelő az adatkezelési tevékenysége során a GDPR, az Infotv. és az Ütv.
rendelkezéseivel összhangban biztosítja az érintett jogainak érvényesülését.
6.2. Az érintett kérelmezheti az Adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való
hozzáférést, azok helyesbítését, törlését, egyes esetekben kérheti továbbá az adatok
kezelésének korlátozását, és tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen. Az érintettet
megilleti továbbá az adathordozhatósághoz és a felügyeleti hatósághoz történő panasz
benyújtásához, valamint a jogorvoslathoz való jog.
6.3. Hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén az érintett jogosult továbbá a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonására, amely azonban nem érinti a visszavonás előtt a
hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
6.4. Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan,
hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban
van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést
kapjon:
a) az adatkezelés céljai;
b) az érintett személyes adatok kategóriái;
c) azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes
adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket,
illetve a nemzetközi szervezeteket;
d) adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem
lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
e) az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az Adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes
adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen
személyes adatok kezelése ellen;
f) a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
g) ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető
információ.
6.5. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül, közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban
adja meg a kért tájékoztatást. A tájékoztatás ingyenes, amennyiben a tájékoztatást kérő a
folyó évben azonos adatkörre vonatkozóan tájékoztatási kérelmet még nem nyújtott be.
6.6. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy (különösen ismétlődő jellege
miatt) túlzó, úgy az Adatkezelő – figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával
vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre :
a) észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy
b) megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
6.7. Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát kérésre az
érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért az Adatkezelő az
adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel, amely oldalanként
100 Ft, azaz száz Ft + ÁFA. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az
információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre
bocsátani, kivéve, ha az érintett másként kéri. Az Adatkezelő az információkat – az érintett
kifejezett kérelmének hiányában – PDF formátumban bocsátja rendelkezésre.
6.8. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül
helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés
célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett
kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
6.9. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül
törölje a rá vonatkozó személyes adatokat a GDPR 17. cikkében foglaltak szerint. Törlés
helyett az Adatkezelő zárolja a személyes adatot akkor, amennyiben a rendelkezésére álló
információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. Az így
zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél,
amely a személyes adat törlését kizárta.
6.10. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést a
GDPR 18. cikkében foglaltak szerint. A korlátozás ideje alatt az Adatkezelő és esetleges
adatfeldolgozói a személyes adatokat a tároláson kívül más célra nem használhatják.
6.11. Az érintett jogosult arra, hogy tiltakozzon a személyes adatai kezelése ellen a GDPR
21. cikkében foglaltak szerint.
7. AZ EGYES ADATKEZELÉSEKRE VONATKOZÓ KÜLÖNÖS RENDELKEZÉSEK
7.1. A Weboldal adatkezelése
A Weboldalhoz bárki a személyes adatai közlése, valamint kilétének felfedése nélkül
hozzáférhet, a Weboldalon és az ahhoz kapcsolt oldalakon szabadon és korlátozásmentesen
szerezhet információkat a Weboldalon tárolt valamennyi tartalomból.
A Weboldal tartalma eltérő megjelölés hiányában az Adatkezelő tulajdona, szerzői jogi
védelem alatt álló szellemi alkotása. Az Adatkezelő ezzel kapcsolatosan minden jogot
fenntart.
A Weboldal tartalma semmilyen esetben nem minősül közvetlen jogi tanácsadásnak, azt az
Adatkezelő csupán tájékoztató jelleggel helyezi el, és e tekintetben a felelősségét kizárja. A
Weboldal letöltéséből vagy elérhetetlenségéből eredő bármilyen kár megtérítését az
Adatkezelő szintén kizárja. A Weboldalon található külső hivatkozások követésével letöltött
tartalom nem áll az Adatkezelő befolyása alatt. A Weboldalon megjelenő ajánlatok,
hirdetések, tájékoztatók
tartalma tekintetében az Adatkezelő minden felelősséget kizár.
7.2. Kapcsolatfelvétellel kapcsolatos adatok kezelése
Az Adatkezelő valamennyi nyilvános elérhetőségén és a Weboldal „Kapcsolat”
menüpontjának segítségével valamennyi felhasználó felveheti a kapcsolatot az
Adatkezelővel.
A kapcsolatfelvétel során az érintett dönt az általa megadott személyes adatok kezeléséről.
Az adatkezelés jogalapját az érintett biztosítja azáltal, hogy az előzetes tájékoztatás alapján
a vele történő kapcsolatfelvétel céljából önként megadja az adatait az Adatkezelő számára.
A „Kapcsolat” menüpontot igénybe vevő felhasználók az üzenet elküldésével önkéntesen,
határozottan és kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy az Adatkezelő az adataikat az
Infotv.-ben és a GDPR-ban meghatározott módon, a kapcsolatfelvételtől számított legfeljebb
1 évig, elektronikusan kezelje.
A „Kapcsolat” menüpont használatával a felhasználó kifejezetten hozzájárul a nevének, e-
mail címének, a kapcsolatfelvétel során feltárt egyéb személyes adatainak, telefonos
elérhetőségének, valamint az általa előadott ügy leírásának az Adatkezelő általi, a
kapcsolatfelvétel során megjelölt célra való felhasználásához.
7.3. Üzleti kapcsolattartás céljából kezelt adatok
Az Adatkezelő az ügyféladatokon kívül üzleti kapcsolatépítés céljából további személyek
elérhetőségi adatait (telefonszám, e-mail cím), névjegykártyán feltüntetett további adatait
(cégnév, pozíció) is kezeli, gyűjti, papíralapon és elektronikus formában egyaránt, az érintett
önkéntes hozzájárulása alapján.
8. AZ ADATKEZELÉSSEL KAPCSOLATOS JOGOK ÉS JOGORVOSLATI
LEHETŐSÉGEK
8.1. Az érintett (felhasználó) kérelmezheti az Adatkezelőnél: (a) tájékoztatását a személyes
adatai kezeléséről, (b) a személyes adatai helyesbítését, valamint (c) a személyes adatai – a
kötelező adatkezelés kivételével – törlését vagy zárolását.
8.2. Amennyiben az érintett (felhasználó) úgy véli, hogy az Adatkezelő adatkezelése során
megsértették a személyes adatok védelméhez való jogát, az irányadó jogszabályok szerint
jogorvoslattal élhet a hatáskörrel rendelkező szerveknél, azaz
a) a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (cím: 1125 Budapest,
Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; www.naih.hu) panasszal élhet, vagy
b) bírósághoz fordulhat.
8.3. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogokat és jogorvoslati lehetőségeket részletesen az
Infotv. és a GDPR tartalmazza.
9. ADATFELDOLGOZÁS
9.1. Az Adatkezelő a személyes adatok kezelése során az érintettek hozzájárulása nélkül
harmadik személy részére a személyes adatokat nem teszi hozzáférhetővé, kivéve, ha az
adatátadást az Adatkezelőre vonatkozó jogszabályi kötelezettség írja elő. Az Adatkezelő
adatfeldolgozó igénybevételéről az érintetteket előre tájékoztatja.
9.2. Az Adatkezelő megbízásából esetlegesen adatfeldolgozói tevékenységet végző
természetes vagy jogi személyekre vonatkozó adatvédelmi kötelezettségeket az
adatfeldolgozóval kötött megbízási szerződés tartalmazza. Az Adatkezelő kizárólag olyan
adatfeldolgozót vesz igénybe, aki/amely megfelelő garanciákat nyújt az adatkezelési
követelményeknek való megfelelést és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő
technikai és szervezési intézkedések végrehajtására. Az adatfeldolgozó az ügyvéd előzetes
írásbeli eseti vagy általános felhatalmazása nélkül további adatfeldolgozót nem vehet
igénybe.
9.3. Az adatfeldolgozó az Adatkezelő utasításai szerint végzi az adatok kezelését, és a
feldolgozás során kizárólag az Adatkezelő utasításai szerint járhat el. Az adatfeldolgozó
érdemi döntést nem hozhat a tudomására jutott személyes adatokról. Az adatfeldolgozó nem
jogosult arra, hogy saját célra adatfeldolgozást végezzen. Az adatfeldolgozás során az
adatokat az adatfeldolgozó munkavállalói megismerhetik, azonban sem az adatfeldolgozó,
sem az adatfeldolgozó munkavállalói nem továbbíthatják azokat harmadik személyeknek.
10. ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE
10.1. Az Adatkezelő a tudomására jutott adatvédelmi incidenst indokolatlan késedelem
nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a
tudomására jutott, bejelenteni köteles az illetékes felügyeleti hatóságnál, kivéve, ha az
elszámoltathatóság elvével összhangban bizonyítani tudja, hogy az adatvédelmi incidens
valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira
nézve.
10.2. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes
személyek jogaira és szabadságaira nézve, az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül
tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.
10.3. Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
a) az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és
ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében
alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –,
amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára
értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
b) az Adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett,
amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, a magas kockázat a
továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
c) a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket
nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell
hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
11. A SZABÁLYZAT MÓDOSÍTÁSA
11.1. Az Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a jelen Szabályzatot a hatályos jogszabályoknak
megfelelően módosítsa.
11.2. Amennyiben a Szabályzat módosítása a Weboldal felhasználói személyes adatainak
kezelését bármilyen módon érinti, az Adatkezelő a változtatásokról az érintettet
(felhasználót) e-mailes tájékoztató levél formájában tájékoztatja. Amennyiben a Szabályzat
módosításából kifolyólag az adatkezelés részletei is megváltoznak, az Adatkezelő ismételten
kéri az érintett (felhasználó) hozzájárulását az adatainak további kezeléséhez.
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben az Infotv. és a GDPR rendelkezései,
valamint a mindenkor hatályos jogszabályok az irányadók.
Law & BALANCE Kft.
Adatkezelő