Law & Balance könyvelés és jogi tanácsadás
0%

Általános szerződési feltételek

1. A szerződés tárgya

1.1 A megbízó ezennel megbízza a megbízottat a számvitelről szóló 2000. évi C.
törvény 150. § (2) bekezdése által meghatározott könyvviteli szolgáltatások ellátásával.
Megbízó a megbízást azzal fogadja el, hogy kötelezettségei a jelen szerződés aláírását
követően keletkezett számviteli dokumentációk, bizonylatok feldolgozását jelenti.
1.2 A megbízás kiterjed a 2000. évi C. törvény, valamint kapcsolódó törvények,
különösen adótörvények és végrehajtási rendeleteik által előírt főkönyvi és részletező
nyilvántartások vezetésére, beszámolók és bevallások határidőre való elkészítésére, a
könyveléshez szükséges részletező nyilvántartások vezetésére, feladatok elvégzésére.
1.3 A megbízott a rendelkezésére bocsátott adatok valóságtartalmát nem vizsgálja,
azokat az átadáskori tartalom szerint dolgozza fel.
1.4 A megbízó könyveit a kettős könyvvitel szabályai szerint kell vezetni. A főkönyvi
könyvelés számítógépen történik a megbízó saját számítógépes programjával.
1.5 Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a megbízott folyamatos adótanácsadói
tevékenységet végez a megbízó részére. Feladatát a megbízó igényei szerint, az általa
megjelölt kérdésekben, továbbá személyesen és írásban köteles ellátni.

2. A bizonylatokkal, könyvelési alapadatokkal kapcsolatos szabályok

2.1. Az adatfeldolgozás teljességét a bizonylatok rendelkezésre bocsátásával kell
biztosítani, amely a megbízó feladata. A bizonylatok átadásának határideje a kiállítást
követő 5. nap. A bizonylatok határidőn túli rendelkezésre bocsátásából eredő
mindennemű késedelem a megbízó felelőssége. A megbízó által rendelkezésre
bocsátott, alakilag megfelelő bizonylatok tartalmáért, a mögöttük álló gazdasági
események valódiságáért a megbízott semmilyen felelősséget nem vállal.
2.2. A megbízott a feldolgozásra átvett bizonylatokat, illetve a feldolgozott adatokat csak
a megbízó képviselőinek adja ki.
2.3. A kimenő számlák számlaszámainak hézagmenteseknek kell lenniük, a rontott
számláknak is szerepelniük kell a sorban. Ha számla hiányzik, annak tényét az átadó-
átvételi okmányon fel kell tüntetni, pótlása a megbízó feladata. Ha a pótlás csak
határidőn túl érkezik, és annak tartalmáról a megbízottnak tudomása nincs, a számla a
feldolgozásból kimarad. A jogkövetkezményekért való helytállás a megbízót terheli.
2.4. Bankbizonylatok esetén az eljárás az előbbivel azonos.
2.5. Más bizonylatok esetén (szállítói számlák, számlát helyettesítő okmányok,
bizonylatok stb.) a megbízó utólagos sorszámozási rendszerét alkalmazza, amely
sorszám szerepel az átadási listán.
2.6. Az átadás-átvételi lista a megbízónak mint átadónak, és a megbízottnak mint
átvevőnek az aláírását tartalmazza a keltezéssel együtt.
2.7. A megbízottat harmadik személyekkel szemben – a jogszabály eltérő
rendelkezésének hiányában – titoktartási kötelezettség terheli, mely alól csak a megbízó írásos rendelkezése vagy a jogszabályban arra feljogosított szervek
rendelkezése alapján mentesülhet.
2.8. A könyvelt bizonylatok visszakereshető módon való rendszerezése és a tárgyévi
beszámolóig történő őrzése a megbízott feladata, amelyet követően annak
elszállításáról és őrzéséről a megbízó köteles gondoskodni.

3. Bérszámfejtés, munkaügy

3.1. A Megbízó által a bérek és egyéb juttatások után fizetendő adók és bérrel
kapcsolatos járulékok megállapítása, ezeknek a kötelezettségeknek a pénzügyi
teljesítéséhez szükséges információk megadása.
3.2. Az egyénekre és a Megbízóra vonatkozó munkaügyi és bérügyi nyilvántartások
vezetése.
3.3. A belépő dolgozók bérszámfejtési rendszerbe való felvétele, az előző
munkáltatótól megkapott adatok nyilvántartásba vétele.
3.4. Kilépő dolgozók esetén a kilépésnél szükséges béres és munkaügyi
dokumentumok kiállítása és a Megbízónak való továbbítása.
3.5. Munkaszerződések alaki és tartalmi elemeinek a meghatározása.
3.6. Munkaszerződések megkötése, módosítása és felbontása.
3.7. A munkaviszony létesítésével kapcsolatos tájékoztatás megadása
3.8. Igény szerint a kafetéria rendszer kialakítása, nyilvántartása, szabályzat
elkészítése.
3.9. Pótlékok, juttatások rendszerének a kialakítása, ezzel kapcsolatos tájékoztatás
Megbízó részére.
3.10. A Megbízó tagi, vállalkozói és egyéb „többes jogviszony” jövedelmeinek
számfejtése, meghatározása. Ezzel kapcsolatosan a vonatkozó döntés meghozatal a
Megbízó hatásköre. Annak vizsgálata, hogy a járadék, osztalék, osztalékelőleg
kifizetése nem sért-e érdekeket (Pl. tulajdonostársak, hitelezők) szintén a megbízó
felelőssége, ebben a Megbízott segítséget nyújthat.
3.11. A jövedelem szétosztása, kifizetése és felhasználása nem a Megbízott feladatai
közé tartozik.3.12. Megbízott a számviteli értelemben vett ún. osztalékkorlátról
tájékoztatja a megrendelőt.
3.13. A külföldi és belföldi kiküldetések, kirendelések számfejtése a Megbízott feladatai
közé tartoznak. A kiküldetés elrendelése, rendelvények kiállítása, a kiküldetéshez
kapcsolódó ellátmányok kiadása, a felvett ellátmányokkal történő elszámolás, illetve
elszámoltatás, az úti jelentések elkészítése, az abban foglaltak ellenőrzése, hitelesítése
a Megbízó feladatát képezi.
3.14. Jövedelmekkel kapcsolatos adatszolgáltatások elkészítése, hatóságok felé történő
továbbítása határidők betartása mellett.
3.15. Munkajogi kérdésekben Megbízott segítséget nyújt a Megbízó részére. A
munkajogi kérdések tekintetében a felelősség mindenkor a Megbízó menedzsmentjét
terheli. (Munkaszerződések elkészítése, belépéssel és kilépéssel kapcsolatos döntések
meghozatala a Megbízott feladata, de igény szerint Megbízott támogató segítséget
nyújt.)
3.16. Munkaügyi nyilvántartások vezetése csak abban az esetben képezi a Megbízott
feladatát, mely esetben nem a munkavállaló kötelezettségét teljesíti. A munkavállaló
által kitöltendő nyomtatványok vezetésével kapcsolatos teendők a Megbízott által nem
átvállalhatóak. Annak helyes kitöltésében Megbízott segít, és azokat véleményezi,
korrigálásra felhívást bocsáthat Megbízó rendelkezésére.
3.17. A helytelenül kiállított dokumentumok alapján elvégzett számfejtés esetén annak
munkaügyi bírsága és egyéb jogkövetkezmények tekintetében a Megbízottat felelősség
nem terheli.
3.18. A Megbízó köteles dolgozóit informálni arról a tényről, hogy a személyes adataikat
külső szolgáltató kezeli. A Megbízott rendelkezésre bocsátja a dolgozók adatkezelését
engedélyező nyilatkozatot, amelyet a Megbízó köteles a dolgozóival aláíratni és annak
egy példányát a Megbízott részére visszajuttatni.
3.19. A Megbízó havonta, legkésőbb a tárgyhót követő 2-ig elküldi a bérszámfejtéshez
szükséges alapdokumentumokat a Megbízottnak.
3.20. A Megbízó folyamatosan írásban tájékoztatja a Megbízottat a nála bekövetkező
munkaügyi és bérszámfejtést érintő változásokról. A bérszámfejtés előtt rendelkezésre
bocsátja a belépő dolgozók személyes és a bérszámfejtéssel összefüggő adatait, a
dolgozó munkaszerződését és az előző munkáltatóktól származó igazolásokat. A
Megbízó a kilépő dolgozóknál megadja a kilépéssel kapcsolatos összes
információt.
3.21. A Megbízott informálja a Megbízót az aktuális költségvetési
kötelezettségekről: milyen összeget, milyen számlára, és milyen határidővel kell
teljesíteni.

4. A nyomtatványok beszerzése a megbízott kötelezettsége.

4.1 A könyvelés pontosságáért, a megbízott által vezetett nyilvántartások
helyességéért, a bevallások határidőre történő elkészítéséért, valamint az
adatfeldolgozás hibájából eredő károkért a megbízott teljes anyagi felelősséggel
tartozik.
4.2 A megbízott által elkészített beszámolók, bevallások, egyéb kapcsolódó
adatszolgáltatási kötelezettségeknek a hatóságokhoz való eljuttatása a megbízott
feladata.
4.3 A megbízott a megbízó kérésére minden tárgyhót követő hó 25-ig készít évközi
könyvviteli zárlatot, amely a főkönyvi kivonatból, valamint az árbevétel-költség listából
áll. A megbízott előre egyeztetett időpontban mindenkor biztosítja a megbízó
betekintését a feldolgozott adatokba.
4.4 Jelen szerződésben foglalt szolgáltatások teljesítéséért a megbízottat havi
……………………….. forint + áfa megbízási díj, amely összeget a megbízó a megbízott
bankszámlájára a tárgyhót követő hónap 12. napjáig (illetve az azt követő munkanapig)
átutal. E díjakat a felek a feladatok jelentős változása esetén nyomban, egyébként
pedig évenként újratárgyalják.
4.5 A felek a jelen szerződést határozatlan időre kötik. Jelen szerződés a megbízó
részéről felmondható írásban azonnali hatállyal, vagy megállapodás szerinti felmondási
idővel (rendes felmondás). Azonnali hatállyal való felmondás esetén a megbízott a
rendelkezésére bocsátott havi bizonylatokat könyveli, a hó végi zárlatot elkészíti és a
nála tárolt bizonylatokat a havi zárlattal együtt rendelkezésre bocsátja. Amennyiben a
hónap vége egybeesik december 31-ével, úgy a havi zárlaton túl az éves zárlatot is el
kell készítenie.
A megbízott részéről a szerződés indokolás nélkül, írásban, legalább 60 napos
felmondási határidővel mondható fel.
Díjfizetés elmaradása esetén első esetben a megbízott felszólító levelet küld ki a
megbízó részére. Amennyiben díjfizetési kötelezettségét ennek ellenére nem teljesíti,
illetve nem jön létre erre vonatkozó megállapodás a felek között, úgy a megbízott
jogosult jelen szerződést írásban azonnali hatállyal felmondani. Ez esetben a megbízott
köteles a még kifizetett utolsó hónapra vonatkozó zárlatot a megbízó rendelkezésére
bocsátani és köteles a birtokában lévő összes alapbizonylatot a megbízó
rendelkezésére bocsátani. Amennyiben ezt a megbízó a felmondásban közölt
határidőre nem viszi el, a megbízott jogosult azt a megbízó felelősségére és veszélyére
postai csomagban feladni.
4.6. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény általános és a megbízási szerződésre vonatkozó
rendelkezései az irányadók.
A felek a fenti szerződést elolvasták, annak tartalmát megértették és azt mint
akaratukkal mindenben megegyezőt helybenhagyólag aláírták.